مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

شرکت زیمنس Siemens

شرکت Siemens بخش اتوماسیون کارخانجات بزرگ زیمنس از انواع اینورترهای صنعتی و کنترلرهای هوشمند تا نرم افزارهای پیشرفته PLM تشکیل شده است.این بخش از صنعت در زیمنس دقیقا در این زمان در چهارمین انقلاب صنعتی قرار دارد.به سمت محصولات کاملا دیجیتالی در حرکت است.هدف افزایش کارآیی، سرعت و کیفیت محصول و در نهایت رقابت بهتر در صنایع آینده است.

شرکت زیمنس Siemens

سیستم اتوماسیون زیمنس یک سیستم ایده آل برای هر کاربردی است.درخواست برای داشتن ماشین‌های مدرن و واحدهای صنعتی در حال گسترش روزافزون در تمام صنایع است.با این سیستم اتوماسیون زیمنس شما می‌توانید تمام احتیاجات آن‌ها را بپوشانید.در حالیکه آن‌ها از حداکثر کارایی، قابلیت تطبیق و بهره‌وری منتفع می‌گردند.

زیمنس نقش مهمی در شکل‌گیری تکامل فناوری آلمان، اروپا و سایر نقاط جهان داشته است.در اینجا اطلاعاتی در مورد چگونگی پیشرفت شرکت در طول سال‌ها بیان شده است.چگونگی تحول فناوری‌های نوآورانه زیمنس در طیف گسترده‌ای از صنایع بیان شده است.شرکت زیمنس یکی از معتبرترین شرکت‌های صنعتی در آلمان است.

هم اکنون در زمینه‌های انرژی، صنعت، سلامت، زیرساخت و صنایع شهری فعالیت دارد.می‌توان گفت آیینه تمام نمای تاریخ فنی و مهندسی آلمان است.شرکت زیمنس با بیش از ۱۷۰ سال سابقه‌ درخشان در عرصه‌ مهندسی و نوآوری، شهرت و اعتباری جهانی برای خود کسب نموده است.

پایگاه اصلی و مرکز مدیریتی کمپانی زیمنس در شهرهای مونیخ و برلین آلمان مستقر است.بنا به شعب گسترده‌ای که دارد، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین کمپانی صنعتی و ساخت و تولید اروپا محسوب می‌شود.به جرات می‌توان گفت محصولات زیمنس در زمینه‌ سلامت و ساخت و تولید لوازم و تجهیزات پزشکی یکه تاز عرصه‌ی تولید بوده است.

و بیش از ۱۲درصد از درآمد زیمنس آلمان از این بخش فراهم می‌شود.واحد پرسود و پرفروش اولیه‌ این شرکت مربوط به بخش اتوماسیون صنعتی زیمنس می‌باشد.

محصولات شرکت زیمنس

 

شرکت زیمنس در صنایع مختلفی فعالیت دارد که نام این صنایع شامل:

  1. صنعت خودروسازی
  2. صنعت پزشکی
  3. صنعت مخابرات
  4. صنعت ماشین آلات و...

تاریخچه

استارت اولیه‌ این شرکت در سال ۱۸۴۷ با طراحی و ساخت یک پوینتر تلگراف توسط ورنر فون زیمنس ۳۰ ساله زده شد.وی و دوستش جورج هالسکه با مشارکت و همکاری همدیگر، کمپانی تولید تلگراف را با عنوان Siemens & Halske راه انداختند.جهت طراحی و ساخت تلگراف‌های جدید و نوین تاسیس نمودند و با ۱۰ نفر نیرو کار خود را آغاز کردند.

در سال ۱۸۴۸، زیمنس آلمان پیمانی را جهت توسعه نخستین خط تلگراف فاصله دور در اروپا بست که قرار بود به روش زیرزمینی از برلین تا فرانکفورت پیاده‌سازی شود. این پروژه عظیم در نهایت پس از حدود ۶۷۰ کیلومتر کابل‌کشی در سال ۱۸۴۹ پایان یافت و اولین کاربرد و استفاده‌ چشمگیر از این خط تلگراف پس از انتخاب فرمانروای آلمان، فردریش ویلهم چهارم بود که از طریق این خط، خبر منصوب شدن او به سرعت و در کمترین زمان ممکن از فرانکفورت به برلین رسید.

 

نخستین پیشرفت کاری شرکت زیمنس

نخستین قرارداد خارجی شرکت زیمنس در سال ۱۸۵۳ با دولت روسیه منعقد شد. این پروژه در راستای اجرای خط تلگرافی از ورشو تا پروس امضا شده بود. می توان گفت این پروژه نقطه ی عطفی برای آغاز فعالیت‌های شرکت زیمنس بود و پس از آن قراردادهای بعدی به تدریج به سمت این شرکت سرازیر گشتند.

با افزایش قراردادها، جهت عملکرد بهتر و با کیفیت‌تر، این شرکت مرکز تولیدی دیگری را در شهر سن پترزبورگ به مدیریت کارل فون زیمنس برادر کوچک ورنر، احداث نمود. همین مرکز نوپا، عملیات ساخت و اجرای پروژه  ۹۰۰۰ کیلومتری خط تلگراف روسیه را پذیرفت و با موفقیت نیز به اتمام رساند. دو سال بعد، تعمیرات خطوط تلگراف روسیه نیز به همین مرکز سپرده شد که مهم‌ترین عامل توسعه و پیشرفت چشمگیر آن در اندک زمان ممکن بود.

 

شرکت زیمنس

 

تا اینکه در سال ۱۸۵۵ مرکز سن پترزبورگ به یک شرکت و مجموعه مستقل تبدیل شد.کارل زیمنس به پاس تمام تلاش‌ها و موفقیت‌هایش، به مدیریت آن گماشته شد.این موفقیت‌های پی در پی و بزرگ در روسیه سبب رشد و پیشرفت قابل توجه شرکت زیمنس مستقر در برلین نیز شد.در سال ۱۸۵۶ نرخ صادرات محصولات زیمنس به چیزی حدود ۸۰ درصد رسیده بود.این عدد در مقایسه با رقبای موجود در بازار آن زمان، عدد قابل توجهی بوده است.

پیشنهاد خواندنی: خرید اینورتر زیمنس

سیر تکامل این شرکت

گسترش شرکت زیمنس تنها به روسیه ختم نشد و تنها ۳ سال پس از تاسیس پایگاه اصلی شرکت، مرکز فروش و نمایندگی آن‌ها در انگلستان نیز راه‌اندازی شد و ویلیام زیمنس، مدیریت آن را برعهده گرفت و نهایتا در سال ۱۸۵۸، مرکز لندن نیز به زیرمجموعه‌ای مستقل تبدیل گشت. محور اصلی فعالیت‌های شعبه‌ لندن طی چندین سال متمادی در عرصه‌ فروش کابل‌های زیر دریا بود.

چند سال بعد، در سال ۱۸۶۳ شرکت زیمنس جهت استقلال از تولیدکننده‌های کابل انگلیسی، پایگاه تولیدی مستقل خود را در نزدیکی لندن و در منطقه‌ ولویچ احداث کرد و گام بزرگی در عرصه‌ تولید کابل‌های زیر دریا برداشت. نکته بسیار جالب در راستای فعالیت‌های آغازین شرکت زیمنس برنامه‌ اشتراک سود با کارمندان بود که نشانگر اهمیت نیروی کار و افزایش انگیزه در آن‌ها، حتی ۱۵۰ سال پیش در صنعت فنی و مهندسی آلمان است.

  •  سیستم اتوماسیون صنعتی زیمنس مشهور به Simatic
  •  سیستم کنترل حرکت زیمنس مشهور به Simotion
  •  سیستم اتوماسیون cnc زیمنس مشهور به Sinomeik

 

مقالات زیر به شما کمک می‌کنند تا با محصولات این شرکت نیز بیشتر آشنا شوید.

  1. بررسی‌ مدل‌های مختلف درایو زیمنس و کاربرد آنها
  2. تعمیر اینورتر زیمنس

محصولات شرکت زیمنس Siemens

  •  تولید تجهیزات مخابراتی
  •  انرژی هسته‌ای
  •  نورپردازی
  •  لوازم خانگی
  •  قطعات تجهیزات تولید و انتقال برق
  •  تجهیزات پزشکی
  • اتوماسیون صنعتی

درآمد شرکت در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بوده است و ۳۶۲۰۰۰ نفر پرسنل در ۱۹۰ کشور جهان دارد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب