مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر پروفلکس

پروفلکس، شرکت تولید کننده ادوات الکتریکی چینی است، که در زمینه تولید تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، مهندسی برق، تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌کند.این شرکت در سال 2007 در شهر پکن تاسیس شد.

شرکت پروفلکس حدود هشتاد و پنج سال پیش تاسیس گردید، هم اکنون در 81 کشور جهان در نمایندگی این شرکت مشغول به کار هستند. از آن‌جا بود که فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه جزو شرکت‌های برتر در زمینه اتوماسیون صنعتی در دنیا می‌باشد. این شرکت تولید کننده تمامی تجهیزات اتوماسیون صنعتی (اینورتر پروفلکس) است، همچنین این کمپانی در زمینه رباتیک، پزشکی و تجهیزات الکترونیکی است.

سیستم‌های اتوماسیون پروفلکس PROFLEX:

در ایران اینورترهای Proflex با مدل های P100 و.. شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید در صورت لزوم فالت های مهم در زیر آورده شده است:

 

 

برای مثال اضافه ولتاژ اینورتر با کد O.E نمایش داده می‌شود. اگر برای دستگاه اضافه جریان رخ دهد، با کد O.C و هرگونه مشکل و قطعی در فاز خروجی با کد P.F نمایش داده می‌شود.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای پروفلکس آورده شده است:

افت ولتاژ P.O
قطعی فاز خروجی P.F
اضافه ولتاژ DC O.E
اضافه بار O.L
اضافه جریان O.C

اینورتر پروفلکس تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • تعمیر اینورتر پروفلکس  PROFLEX 
  • توان 22KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای OVER VOLTAGE  می‌دهد.

نحوه تعمیر درایو:

پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از تغذیه سوئیچینگ می‌باشد که همگی ایرادات برطرف گردید و درایو تست شد و تحویل مشتری گردید. همچنین در چنین مواردی، حتما قبل از نصب مجدد اینورتر پروفلکس باید از صحت برق ورودی اطمینان حاصل کرد تا اینورتر مجددا به مشکل نخورد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب