مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

شرکت فتک

شرکت فتک (FATEK) در سال 1992 توسط گروهی از محققان پایه گذاری شد و اکنون یکی از برترین تولید کنندگان در تولید کنترلرهای منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) و دارای صفحه نمایش‌های هوشمند (HMI) تایوانی می‌باشد. اهمیت بالای این شرکت به کیفیت و کارایی بالا و طراحی فشرده در زمینه PLC و HMI باعث افزایش محبوبیت این شرکت در بازار اتوماسیون صنعتی در جهان شده است.

 

شرکت فتک

 

هدف شرکت فتک ایجاد علاقه‌مندی و اعتماد و جلب رضایت مشتریان به نام تجاری کمپانی FATEK می‌باشد. از آنجا که پیشرفت بر اساس گسترش تکنولوژی توام با کیفیت بالا را دنبال می‌کند، همواره تلاش بر ارائه محصولات با درجه کیفی بالا و قیمت رقابتی را دارد و اعتبار و شهرت FATEK در دهه گذشته نتیجه سال‌ها تلاش در زمینه‌ها بوده است.

در ادامه این مقاله به بررسی محصولات تولیدی و خدمات این شرکت و همینطور مشخصات این محصولات می پردازیم.

شرکت فتک، محصولات و خدماتی ارائه می‌کند که در صنایع مختلفی کاربرد دارند. این صنایع شامل:

  1. صنعت خودروسازی
  2. صنعت پزشکی و آزمایشگاهی
  3. صنایع غذایی
  4. صنعت ماشین آلات
  5. صنعت پتروشیمی
  6. صنعت برق

مشخصات شرکت FATEK

شرکت فتک به دلیل کیفیت و محبوبیت بین مشتریان توانسه سهم قابل توجهی در بازار PLC به خود اختصاص دهد. این شرکت بخش بزرگی از فروش در بازار جهانی را از طریق نمایندگان فروش در سراسر جهان انجام می‌دهد که سبب سرویس دهی بهتری به مشتریان می‌شود. شرکت فتک توانسته با وجود رکورد اقتصاد جهانی در سال‌های اخیر، نرخ فروش همواره صعودی داشته باشد و سهم خود را در بازار حفظ نماید.

مزیت رقابتی FATEK نسبت به سایر برندها

استفاده از تکنولوژی پیشرو System on chip در زمینه تولید PLC سبب نوآوری و تمایز این شرکت نسبت به سایر شرکت‌ها در بازار شده است.

پیشنهاد خواندنی: آشنایی با PLC فتک

انواع و محصولات و خدمات شرکت فتک

  • PLC

شرکت فتک برنامه نویسی پی ال سی های خود را توسط برنامه Winproladder انجام می‌دهد. همچنین این پی ال سی های تولیدی این شرکت موارد زیر می‌باشد:

 

  1. HBI
  2. BI
  3. BIZ
  4. FBS

 

این تراشه دارای بیش از 120،000گیت می باشد که امکانات قدرتمندی مانند واحد پردازش مرکزی (CPU,HLS)، پورتهای ارتباطی، ورودی و خروجیهای سرعت بالای سخت افزاری، کنترل مکان NCو ورودی های سرعت بالای وقفه(Interrupt)را دارا می باشد.

تراشه های این پی ال سی برپایه فناوری SoC، که مخفف System on Chips  می‌باشد ساخته شده است. این تراشه دارای 120 هزار گیت است که امکان پردازش مرکزی و پورت‌های ارتباطی است.

محصولات شرکت فتک

  • SoC

سیستم  SoC در واقع یک مدار مجتمع یا IC است که قطعات یک کامپیوتر کامل یا یک سیستم الکتریکی را در یک تراشه جای داده است. SoC شامل:

 

  • واحد پردازش مرکزی (CPU)
  • واحد پردازش گرافیکی (GPU)
  • حافظه
  • کنترلرهای ورودی و خروجی مانند USB
  • مدار کنترل‌کننده توان
  • شبکه‌های بی‌سیم مانند Wi-Fi
  • بلوتوث و 4G می‌باشد.

 

تولید محصولات با کیفیت بر پایه تحقیق و توسعه عامل استقبال مصرف‌کنندگان از محصولات شده است.

 

  • HMI

شرکت فتک با تولید HMI هایی با کیفیت استاندارهای لازم  هستند که همین امر سبب محبوبیت و افزایش فروش این محصول گردیده است. از مشخصه های بارز این محصول برنامه نویسی قدرتمند و محیط نرم افزاری بصری وابسته به GUL می باشند.

HMI های تولیدی این شرکت عبارت اند از:

 

  • P5
  • FT
  • FV
  • FK

 

یکی از محصولات شرکت فتک، PLC است که در صنایع گوناگون نیز کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با این محصول می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

  1. پی ال سی چیست؟
  2. انواع PLC
  3. ساختمان PLC
  4. اجزای PLC و عملکرد آنها
  5. اصول طراحی و انتخاب PLC
  6. تاریخچه ساخت سیستم های کنترل و PLC

کاربرد در صنایع

شرکت فتک به سبب ویژگی‌های خاص خود توانسته در ایران سهم بازار قابل توجهی را در صنایع مختلف از جمله:

 

 

همچنین براساس نیاز کاربران با سیستم‌های تبدیل داده مهندسی گسترش یافته اند و برای هرنوع از داده‌ها قابلیت شبیه سازی خاصی دارند. با استفاده از این سرورهای نام برده به راحتی می‌توان داده‌های ثبت شده PLC ها را مانیتور کرد.

 

PLC شرکت فتک

 

همچنین سیستم‌های آلارم دیجیتال می‌تواند برحسب تنظیمات کاربر از نوع سطح پایین و یا بالا باشد و بهره گیرنده از این محصولات برحسب حساسیت فرایندهای خود، می‌تواند حساسیت سیستم آلام دهی را تنظیم کند. از مزیت های این سرورها این است که با استفاده از آن‌ها می‌توان PLCهای سری B1،B1Z و FBs را به هم متصل کرد. تمامی این ویژگی ها باعث شده سرورهای OPC فتک کارکردی مطمئن، متنوع، ساده، و انعطاف پذیر داشته باشند.

محصولات ذکر شده در این مقاله بخشی از خدمات و قطعات صنعتی تولیدی توسط شرکت فتک می‌باشد. ولی این شرکت تولیدات و خدمات دیگری نیز در جهان ارائه می‌دهد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب