مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر سانفار

جهت تعمیر اینورتر سانفار به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

شرکت Sunfar یک سازنده حرفه‌ای درایوهای AC می‌باشد که در سال ۲۰۰۴ تاسیس گردیده است. این شرکت به پشتوانه توانمندی‌های بالای فنی، اینورترهای فرکانسی را در سطح بالاترین استانداردهای جهانی طراحی و تولید می‌نماید. سانفار، شرکت تجهیزات الکتریکی چینی است، که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات رباتیک، ادوات برقی، مکاترونیک و ربات‌های صنعتی، سوئیچ‌ها، موتورهای خودران و درایوهای فرکانس‌متغیر، همچنین ارائه خدمات مهندسی سیستم‌ها و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند.

از مدل‌های مطرح این برند می‌توان در ایران به E300,E380,C320 اشاره کرد. در هنگام خرابی این اینورترها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید در صورت لزوم فالت‌های مهم در زیر آورده شده است:

تعمیر اینورتر سانفار

در صورت متوقف شدن موتور و یا خاموش شدن نمایشگر اینورتر، حتما برق ورودی دستگاه را قطع کرده، بعد موتور را از درایو جدا کرده و با متخصص تعمیرات تماس حاصل نمایید. جدول زیر به طور مختصر برخی از خطاها و ارورهای دستگاه را شرح داده است. برای مثال اضافه بار اینورتر با خطای FU.12 رخ می‌دهد، همچنین هرگونه مشکل اضافه ولتاژ با کد FU.04/FU.05/FU.06 نمایش می‌دهد.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای سانفار آورده شده است:

اینورتر سانفار تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • اینورتر سانفار مدل V350
  • توان 15KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای OVER CURRENT می‌زند.

نحوه تعمیر درایو :

پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از IGBT بوده است.

  • همچنین تعدادی از قطعات برد پاور اینورتر می‌باشد که IGBT تعویض، همگی ایرادات برطرف و توسط موتور تست شد و تحویل مشتری گردید.
  • همچنین در چنین مواردی حتما قبل از نصب مجدد اینورتر باید از صحت الکتروموتور اطمینان حاصل کرد.
  • پس از مطمئن شدن از سالم بودن الکتروموتور و دیگر قطعات مانند کنتاکتورها اقدام به نصب اینورتر شود.

 اینورتر سانفار در کارگاه فنی الکتریکالا:

  • اینورتر سانفار مدل E300
  • توان 1.5KW ولتاژ 380 ولت

عیوب اعلامی:

درایو Run می‌شود و فرکانس می‌گیرد اما خروجی ندارد.

نحوه تعمیر درایو :

پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از درایورهای IGBT می‌باشد. پس از تعمیر درایورهای IGBT و اطمینان از متقارن بودن کلیه پالس‌ها، درایو تست و با موتور راه‌اندازی شد و تحویل مشتری گردید.

 

مقالات مرتبط

آخرین مطالب