مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر سنترنو

جهت تعمیر اینورتر سنترنو به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

santerno یک برند ایتالیایی است که در زمینه تولید محصولات اتوماسیون صنعتی نظیر اینورترهای فرکانسی و سافت استارترها محصولاتی با استانداردهای بالا ارایه داده است. از مزایای این برند بهره‌وری انرژی، استحکام، راه حل‌های مرسوم و تامین کلیه لوازم جانبی که همگی در به دست آوردن یک سیستم مورد قبول با عملکرد مناسب لازم است، می باشد.اینورتر سنترنو محصول شرکت سنترنو می‌باشد این شرکت ایتالیایی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات اتوماسیونی، انتقال قدرت، موتور و اینورتر می‌باشد.

اینورترهای سنترنو در ایران با مدل های Sinus Vegaو Sinus pentaو sinus Nو Sinus M و.. شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید.

تعمیر اینورتر سنترنو

هر مشکلی در درایوهای سنترنو با یک علامت مخصوص روی صفحه کی‌پد نمایش داده می‌شود. به همین علت مطالعه دفترچه راهنما در این مواقع ضروری است. برای مثال اگر روی صفحه نمایش خطای Err02-03-04 نشان داده شد، به معنی آن است که اضافه جریان رخ داده، یا هنگامی که مشکلی در قسمت ورودی رخ دهد، خطای Err12 را نشان می‌دهد.. همچنین قطعی در قسمت خروجی، خطای Err13 را نشان می‌دهد.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای اینوت آورده شده است:

اینورتر سنترنو تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • اینورتر سنترنو مدل SINUS VEGA
  • توان 15KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای F.EEP می‌زند.

نحوه تعمیر درایو :

این خطا،خطای حافظه داخلی اینورتر می‌باشد و مراحلی که بعد از این خطا باید اعمال شود به این صورت است که ابتدا باید درایو به تنظیمات کارخانه برگردد اما اگر ایراد برطرف نشود اینورتر معیوب می‌باشد و اینورتر باید به تعمیرگاه ارسال شود.

در این اینورتر CPU تعویض گردید و ایراد برطرف شد و بعد از تست، دستگاه تحویل مشتری گردید.

  • اینورتر سنترنو مدل SINUS VEGA
  • توان 11KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای Err01 یا خطایInverter unit protection می‌زند.

نحوه تعمیر درایو :

کارشناسان تعمیرگاه، پس از تست اولیه ورودی و خروجی درایو، متوجه شدند که خروجی igbt سوخته است. پس از تعمیر درایور و اطمینان از متقارن بودن پالس‌های خروجی، igbt تعویض و درایو با موتور تست شد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب