مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر لوری سامر

جهت تعمیر اینورتر لوری سامر به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

شرکت Leroy Somer به عنوان یک شرکت تولید کننده ژنراتورهای الکتریکی در سال 1919 توسط Marcellin Leroy در کشور فرانسه شروع به فعالیت نمود. که بعدها و در ادامه کار این کمپانی توانسته است در کشورهایی همچون آمریکا، مکزیک، برزیل، چین و برخی کشورهای دیگر کارخانه خود را گسترش دهد و تولیدات این کمپانی را به رخ صنعت کشورها بکشاند. اینورتر لوری سومر ورژن فرانسوی درایو کنترل تکنیک ساخت انگلستان است. در حال حاضر کمپانی لوری سامر با بیش از 1000 نوع محصول مختلف توانسته است به عنوان یک برند فرانسوی در میان تولیدکنندگان ژنراتور برای خود جایگاهی ایجاد نماید.

از مدل‌های مطرح این برند می‌توان به مدل های SE و SK و SP از مدل‌های پر کاربرد در صنعت هستند، اشاره کرد. در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید در صورت لزوم فالت‌های مهم در زیر آورده شده است:

 

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای لوری سامر آورده شده است:

خطای EEPROM EEF
قطعی فاز خروجی U-V-W ENC1-2-3
اضافه ولتاژ مواور It.AC
اضافه جریان OI.AC
اضافه ولتاژ لینک DC OU
افت ولتاژ لینک DC UU
Emergency Stop Secd
قطعی فاز خروجی موتور ترمزدار ph.AC

تعمیر اینورتر لوری سامر

اینورتر لوری سامر تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

• اینورتر LEROY SOMER مدل PROXIDRIVE
• توان 7.5KW ولتاژ 380 ولت
• عیوب اعلامی: به محض ران کردن دستگاه خطای OI.AC یا اضافه جریان می‌دهد.

گزارش و نحوه تعمیر درایو: پس از بررسی برد قدرت و برد درایور و تست igbtهای درایو، مشخص شد که با وجود سالم بودن IGBT، درایورهای آن مشکل پیدا کرده‌اند.

پس از تعمیر درایورها، درایو ران شد و خروجی آن متقارن بود و فالت از بین رفته بود. سپس درایو با موتور 11 کیلووات (یعنی یک رنج بالاتر) جهت جریان کشی بیشتر، تست شد.

• اینورتر LEROY SOMER مدل PROXIDRIVE
• توان 4KW ولتاژ 380 ولت

عیوب اعلامی: با اتصال برق، درایو روشن نمی‌شود.

گزارش و نحوه تعمیر درایو: پس از اطمینان از سالم بودن ورودی و خروجی IGBT، مشخص شد که تغذیه switching درایو آسیب دیده است.

  • کارشناسان تعمیرگاه مدار تغذیه را تعمیر کرده و پس از روشن شدن درایو، درایو را با موتور تست کردند.
  • تحویل مشتری دادند. باید توجه شود که به هنگام آسیب دیدن تغذیه، پس از تعمیر باید ولتاژ ترمینال‌های فرمان دیجیتال و آنالوگ را هم چک کرد.

 

مقالات مرتبط

آخرین مطالب