مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر سروو درایو استون

جهت تعمیر سروو درایو استون به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

استون شرکتی چینی است که امروزه در بسیاری از فعالیت‌های صنعتی از آن بهره گرفته می‌شود. شرکت استون  همواره تلاش خود را بر ارائه با کیفیت‌ترین و به روزترین تجهیزات صنعتی از طریق به کارگیری افراد مجرب می‌نماید.هم اکنون شرکت استون به عنوان یکی از عظیم‌ترین تولیدکنندگانی است که در زمینه طراحی و ساخت انواع سروو موتور و درایو آن فعالیت گسترده‌ایی دارد.از آنجایی‌ که در این شرکت از فناوری و تکنولوژی نوینی به نام IPR در مراحل ساخت انواع سروو موتور استفاده می‌شود، این موضوع باعث افزایش کاربری انواع مدل‌های استون گردیده است و در حال حاضر شاهد آن هستیم که در بسیاری از صنایع و فعالیت‌های مهم و حساس صنعتی از این نوع موتورها استفاده می‌گردد.

سروو درایو های استون در ایران با مدل های EDB،EDC،ETS1010 و… شناخته شده است. در هنگام خرابی این سروو درایوها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید در صورت لزوم فالت‌های مهم در زیر آورده شده است:

 

برای مثال، اضافه ولتاژ اگر در سیستم رخ دهد، ارور اضافه ولتاژ با نماد A13 نشان داده می‌شود. خطای اضافه جریان با نماد A12 نمایان می‌شود. هم‌چنین اگر بار سیستم بیش از حد نرمال باشد، خطای A04 نشان داده می‌شود.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای استون آورده شده است:

A.02 خطای تشخیص جریان

A.04 خطای اضافه بار

A.09 خطای قطعی پالس انکدر

A.10 خطای قطعی انکدر

A.11 خطای ارسال کد نادرست از انکدر

A.12 خطای ماژول قدرت

A.14 خطای افت ولتاژ یا کاهش ولتاژ

سروو درایو استون تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

• سروو درایو ESTUN مدل EDC
• توان 1KW
• عیوب اعلامی: در تست اولیه با وصل برق سروو درایو روشن نشد.

گزارش و نحوه تعمیر درایو:
پس از بررسی سروو درایو مشخص شد که تغذیه درایو سوخته است. کارشناسان ما قسمت تغذیه را تعمیر و پس از تست درایو با سروو موتور، تحویل مشتری دادند.

 

مقالات مرتبط

آخرین مطالب