مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

شرکت فوجی الکتریک

فوجی الکتریک، شرکت هلدینگ تجهیزات الکتریکی ژاپنی است، که در زمینه تولید تجهیزات و زیرساخت‌های نیروگاه‌های سوخت فسیلی، زمین‌گرمایی، اتمی، فتوولتاییک، برق‌آبی و نیروگاه‌های بادی همچنین تولید اینورترها، کنتورهای آب و برق، پی‌ال‌سی‌ها، تجهیزات توزیع برق، پمپ‌ها، الکتروموتورها، نیم‌رساناها و کارت‌های هوشمند فعالیت می‌کند.

شرکت فوجی الکتریک در سال ۱۹۲۳ از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های فوروکاوا الکتریک و زیمنس راه‌اندازی شد. دفتر مرکزی این شرکت در منطقه شیناگاوا شهر توکیو قرار دارد و سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می‌شود.

مستر تراست بانک با ۴٫۹۷٪ درصد، فوجیتسو با ۱۰٫۴۰٪ درصد، میزوهو بانک با ۳٫۱۱٪ درصد، فنوک با ۱٫۸۸٪ درصد و ژاپن تراستی سرویس بانک با در اختیار داشتن ۷٫۰۶٪ درصد از سهام فوجی الکتریک، بزرگترین سهام‌داران آن به‌شمار می‌آیند.

شرکت فوجی الکتریک

برای آشنایی بیشتر با اینورترهای فوجی الکتریک و کارایی آنها می‌توانید روی محصول مورد نظر خود نیز کلیک کنید.

  1. درایو فوجی مدل Frenic_HVAC
  2. درایو فوجی مدل FVR-MICRO
  3. درایو فوجی مدل Frenic_Mini
  4. بررسی‌ مدل‌های مختلف اینورتر فوجی و کاربرد آنها

سال 1924 اولين محصولات اين شركت در زمینه های:

شرکت فوجی الکتریک در دهه 1930 نيز با ارائه محصولات برقي درزمینه‌ی توزيع انرژي برق مانند Circuit Breaker شهرت دارد.

همچنين ساخت توربین‌های برق به‌عنوان يكي از شرکت‌های اصلي پیش‌ قدم در ساخت اين محصولات شناخته شد.

در دهه 40 ميلادي و تا اواسط دهه 50 به علت جنگ جهاني دوم و نابودي ساختار داخلي كشور ژاپن امكان توليد محصولات براي اين شركت موجود نبود.

از اواسط دهه 50 میلادی با ورود به بازار لوازم‌ خانگی و همچنين توليد اولين سري از كنتاكتور‌هاي مغناطيسي و تجهيزات نیمه‌هادی فعاليت مجدد خود را آغاز كرد.

 

اهداف شرکت فوجی الکتریک

 

پیشنهاد خواندنی: خرید اینورتر فوجی (FUJI)

اهداف شرکت فوجی الکتریک

شرکت فوجی الکتریک اهداف و شعار کاری خود را چنین معرفی کرده است:

نام تجاری ما ابراز تمایل ما برای ارائه ارزش نوآوری فوجی الکتریک به مشتریان و جامعه است. ما به عنوان کارشناسان تولید الکترونیک و پیشگامان فناوری پیشرفته انرژی، محصولات آینده را برای پاسخگویی به تقاضای مشتری و کمک به ایجاد جوامع مسئول و پایدار در هرجایی که تجارت می‌کنیم، ارائه می‌دهیم.

با بهره گیری از مارک تجاری خود، ما سعی در افزایش آگاهی و درک باورهای خود در سراسر جهان داریم. در طول بيش از 95 سال كه از تاريخ تأسیس شركت Fuji Electric می‌گذرد.

شرکت فوجی الکتریک همواره به‌عنوان پيشگام در عرضه فناوري در صنعت برق مطرح بوده است. براي برخي از تجهيزات توليدي مانند اينورترهای فرکانسی نام اولين عرضه‌کننده صنعتي را از آن خود نموده است. طيف وسيع فعاليت شركت فوجي الكتريك در صنعت برق مانند:

  • توليد نیمه‌هادی‌های قدرت
  • ايجاد نیروگاه‌های برق از منابع تجديد پذير
  • انرژی‌های نو (خورشيدي، باد، ژئوترمال، پیل‌ها در طول بيش از 95 سال كه از تاريخ تأسیس شركت Fuji Electric می‌گذرد.

حوزه فعاليت شرکت فوجی الکتریک در چهار گروه اصلي شامل

  • سامانه‌های الكترونيك قدرت، شامل دو قسمت (بخش راه ‌حل‌های انرژی و بخش راه‌حل‌های صنعتی)
  • توليد انرژي برق (انواع نیروگاه‌های برق و به ‌خصوص استفاده از منابع انرژي نو)
  •  تجهيزات الكترونيكي
  •  دستگاه‌های توزيع و فروش مواد غذايي و.. آن را به يك شركت جهاني تبديل نموده است.
  • محصولات اینورترهای فرکانسی در دو مدل ولتاژ پایین و مدیوم ولتاژ با کاربری‌های متفاوت تولید شده اند.

اینورترهای شرکت فوجی الکتریک

برای آموزش تنظیم اینورترهای شرکت فوجی الکتریک می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

  1. آموزش تنظیم درایو فوجی frenic-hvac
  2. آموزش تنظیم درایو فوجی FVR-MICRO
  3. آموزش تنظیم درایو فوجی frenic-mini

مدل‌های متداول اینورترهای شرکت فوجی الکتریک در ایران

• FRENIC-MINI
• FRENIC- MICRO
• FRENIC- HVAC

اینورتر شرکت فوجی الکتریک مدل FRENIC-MINI:

سیستم کنترل بردار گشتاور دینامیکی اصلی فوجی الکتریک با عملکرد عالی خود شناخته شده است، حتی در سرعت‌های پایین خروجی گشتاور ثابت را ارائه می‌دهد.
این ویژگی طیف گسترده ای از کاربری‌ها را در صنعت شامل می شود، از جمله نوار نقاله و بارهای اینرسی بالا که گشتاور شروع بالا را می طلبد. از ویژگی‌های دیگر شرکت فوجی الکتریک اینورتر کنترل کننده جبران لغزش با تنظیم ولتاژ برای کنترل دقیق‌تر سرعت در سرعت پایین کاری می باشد. این قابلیت باعث کاهش تغییر سرعت کنترل و تثبیت سرعت لغزش برای توقف دقیق‌تر در نوار نقاله و تجهیزات مشابه می‌شود. این محصول همچنین دارای سریع‌ترین CPU برای پردازش نسبت به دیگر اینورترها در مدل کاربری خود می‌باشد.


اینورتر شرکت فوجی الکتریک مدل FRENIC- MICRO:

بهترین وکتور کنترل در سری کاربری عمومی است. علاوه بر کنترل بردار گشتاور دینامیکی، اینورتر به تنظیم ثابت موتور برای جبران حتی یک خطای ولتاژ دستگاه‌های مدار اصلی و ناظر شار مغناطیسی یک سیستم جدید مجهز است.

این نوع از اینورتر حتی با چرخش کم سرعت 0.3 هرتز، گشتاور شروع بالای 200٪ را تحقق می‌بخشد. همچنین عملکرد موتور را برای کاربری‌های عمومی بهبود می‌بخشد.

دارای مد سرعت sensor vector less برای کاربری‌هایی که نیاز به گشتاور راه اندازی بالا دارند. همچنین قابلیت بهبود عملکرد موتور در نوسانات باری را دارا می‌باشد.
محصولات اینورتر فوجی به نحوی طراحی شده است که قطعات الکترونیکی مصرفی درون اینورتر، باعث عمرمفید بالای 10 سال یا حتی بیشتر دستگاه شوند، و همچنین این قضیه باعث می‌شود دوره‌های نگهداری تجهیزات را نیز افزایش یابد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب