مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

آموزش تنظیم درایو ال اس IS7

در دل پیچ و خم فناوری‌های نوین، اینورتر‌ها به عنوان قلب تپنده سیستم‌های الکتریکی به شمار می‌روند؛ و اینورتر LS مدل IS7 یکی از انواع پر استفاده اینورتر ها است که  طراحی شده تا با دقت بالا و کارایی استثنایی، فرآیند تبدیل برق مستقیم (DC) به برق متناوب (AC) را بهینه سازد، این محصول برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای صنعتی و تجاری، انتخابی عالی به شمار می‌آید. خصوصیات این مدل شامل قابلیت اطمینان بالا، دوام در برابر شرایط سخت محیطی ، صرفه جویی در مصرف انرژی و رابط کاربری منعطف می‌باشد که برای انواع کاربران، از مبتدی گرفته تا متخصص، طراحی شده است.

 

در این مقاله، هدف ما تحقیق در کارکردهای اینورتر IS7 است و به طور خاص، بر روی چگونگی و اهمیت تنظیم درایو ال اس IS7 تمرکز خواهیم کرد. این تنظیمات دقیق نقشی کلیدی در بهره‌وری و طول عمر اینورتر ایفا می‌کنند و تأثیر به‌سزایی در کاهش مصرف انرژی و افزایش عملکرد در کاربردهای صنعتی دارند. بمنطور تنظیم درایو ال اس IS7 ما به بررسی چگونگی بهینه‌سازی این متغیرها خواهیم پرداخت و شما را با فنون اجرایی لازم برای دستیابی به عملیاتی پایدار و مؤثر آشنا خواهیم کرد. بی‌شک، تنظیم صحیح اینورتر IS7 حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که تجهیزات متصل به آن به طور موثر کار می‌کنند و عمر مفید آن‌ها به حداکثر می‌رسد.

2.عکس

برای آشنایی بیشتر با این شرکت، خطاهای مهم و تعمیر اینورتر ال اس IS7 می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید.

  1. آشنایی با شرکت ال اس
  2. تعمیر اینورتر ال اس
  3. خطاهای مهم در اینورتر
  4. راهنمای تعمیر اینورتر

کاربرد شاسی های کی پد دستگاه

آشنایی با کی‌ پد اینورتر LS مدل IS7 بیش از هرچیز، کلید دسترسی به قابلیت‌ها و تنظیمات پیشرفته‌ این دستگاه است. در این بخش، خواهیم آموخت که چگونه از کی‌ پد برای تنظیم درایو ال اس IS7 استفاده کنیم.

 

  • MODE: این کلید برای ورود به گروه های مختلف پارامترها و تنظیم آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

  • PROG/ENT: برای نوشتن ، تغییر و یا سیو اطلاعات در پارامترها استفاده می شود.

 

  • کلید بالا و پایین: در هنگام نوشتن اطلاعات و یا تغییر کد پارامتر استفاده می شود.

 

  • کلید چپ و راست: در هنگام تغییر گروه پارامتر ها / جابه‌جا کردن نشانک در هنگام نوشتن اطلاعات استفاده می شود.

 

  • MULTI: کلید مولتی‌فانکشن در کی‌پد اینورتر برای فعال‌سازی سریع تنظیماتی که توسط کاربر از قبل تعریف شده یا اجرای حالت فعال سازی موقت (jog) به منظور تنظیم موقتی دستگاه استفاده می‌شود.

 

  • ESC: از این کلید برای 3 کارکرد گوناگون که عبارتند از:استفاده از دیتاهای سیو شده در گذشته با فشردن این کلید قبل از PROG /  در صورت نیاز به جابجایی بین کدهای مختلف در یک گروه یا دسته، به آسانی به اولین کد برگردد / خارج شدن از گروه پارامترها استفاده می شود.

 

  • FWD: چرخش ساعتگرد موتور

 

  • REV: چرخش پادساعتگرد موتور

 

  • STOP/RESET: توقف سازی درایو / پاک کردن سابقه خطا های درایو

3. عکس

پیشنهاد خواندنی: آموزش تنظیم درایو ال اس IS5

مشخص کردن حدود کاری فرکانس برای تنظیم درایو ال اس IS7

گروه پارامتر DRV

  •  فرکانس کاربری (DRV-02)فرکانسی است که کاربر می‌خواهد موتور یا هر دستگاه دیگری که تحت کنترل اینورتر قرار دارد، با آن کار کند که بازه صفر تا فرکانس ماکزیمم (DRV-20) را دارد
  • فرکانس بیس(DRV-18) : اینورتر ولتاژ نامی خود را در این فرکانس به موتور خروجی می دهد که بازه متغیر 30 تا 400 هرتز دارد و به صورت پیش فرض کارخانه روی مقدار 60 هرتز قرار دارد
  • فرکانس شروع(DRV-19) : درایو در این فرکانس شروع به خروجی دادن ولتاژ می کند که این پارامتر بین 0.01 تا 10 هرتز تنظیم می شود و مقدار 0.5 هرتز را بصورت دیفالت دارد
  • فرکانس ماکزیمم(DRV-20) : این پارامتر بیشترین فرکانس خروجی از سمت درایو را مشخص می کند که بین 40 تا 400 هرتز تنظیم می گردد و در پیشفرض کارخانه مقدار 60 هرتز را دارد

گروه پارامتر ADV

  • حد بالا و پایین فرکانس : این حد بالا و پایین عملیاتی فرکانس درایو را مشخص می کند که برای مقداردهی به آنها می بایست ابتدا پارامتر ADV-24 را روی مقدار 1 قرار داد سپس حد پایین پایین فرکانس(ADV-25) که بصورت دیفالت با 0.5 مقداردهی شده است  بین صفر تا حد بالا فرکانس(ADV-26) میتواند تنظیم گردد و برای تنظیم حد بالا فرکانس، بازه 0.5 تا مقدار ماکزیمم فرکانس(DRV-20) وجود دارد.

6. عکس

برای آشنایی بیشتر با سایر مدل‌های اینورتر شرکت ال اس و نحوه کارایی آنها، می‌توانید روی مدل مورد نظر خود کلیک کرده تا با نحوه عملکرد آن بیشتر آشنا شوید.

  1. درایو ال اس مدل S100
  2. درایو ال اس مدل IC5
  3. درایو ال اس مدل IV5
  4. درایو ال اس مدل IS5
  5. درایو ال اس مدل IE5
  6. درایو ال اس مدل IP5A
  7. درایو ال اس مدل IG5A

چگونه مدت زمان رسیدن اینورتر از سرعت صفر تا بیشینه و برعکس را مشخص کنیم؟

  • زمان شتاب افزایشی (DRV-03) : زمان شتاب افزایشی یا Acceleration time پارامتری است که مشخص می کند موتور تا دستیابی به فرکانس ماکزیمم خود چقدر زمان می‌برد. این پارامتر بازه قابل 0 تا 600 ثانیه را دارد که برای درایو های با ظرفیت کمتر از 75 کیلووات بطور پیش فرض روی 20 ثانیه و برای درایو های بیشتر از 90 کیلو وات روی 60 ثانیه تنظیم شده است.
  • زمان شتاب کاهشی (DRV-04) : زمان شتاب کاهشی یا Deceleration time پارامتری است که مدت زمان لازم برای کاهش سرعت موتور به حد توقف کامل را مشخص می کند. بازه قابل تغییر این پارامتر 0 تا 600 ثانیه است که که بصورت پیش فرض کارخانه درایو های با ظرفیت کمتر از 75 کیلووات 30 ثانیه و درایو های بیشتر از 90 کیلووات 90 تنظیم شده اند.

 

 

 

 

طریقه کنترل راه اندازی و توقف درایو(DRV-06)

  • (0) استارت و استپ از طریق کی پد
  • (1) استارت و استپ از طریق ترمینال (پیش فرض کارخانه)

گروه پارامتر BAS (تنظیم موتور)

  • تعداد قطب موتور(BAS-11) : در تعیین سرعت دور بر دقیقه موتور نقش دارد و از بین 2 تا 48 قابل مقداردهی است.
  • جریان نامی موتور(BAS-13) : جریان نامی روی نیم پلیت موتور را وارد کند(1~200 A).
  • جریان بدون بار موتور(BAS-14) : مقدار جریان موتور در سرعت نامی بعد از برداشتن بار متصل به شفت موتور از بین مقادیر 0.5 تا 200 آمپر را وارد کنید.
  • ولتاژ نامی موتور(BAS-15) : ولتاژ نامی بین 180 تا 480 ولت تنظیم می شود.

 

بازگرداندن مقادیر پارامترها تنظیمات کارخانه

  • بازیابی پارامتر های به تنظیمات کارخانه(CNF-40) :برای برگرداندن پارامتر ها به مقادیر پیش فرض کارخانه ، باید این پارامتر را روی مقدار 1 قرار داد

 

3. عکس

در نهایت، استفاده از اینورتر و تنظیم پارامترهای آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا عملکرد موتورهای الکتریکی خود را با دقت کنترل کنید، سرعت را بهبود دهید و همچنین انرژی بیشتری صرفه جویی کنید. با درک و تنظیم صحیح پارامترها، می‌توانید عملکرد بهینه‌تری را از سیستم خود بدست آورید و عملیات را بهبود بخشید. همچنین پیشنهاد می شود برای تنظیم درایو ال اس IS7 با کارشناسان خبره گروه فنی مهندسی الکتریکالا از طریق شماره های موجود در سایت در تماس باشید.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب