مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

آموزش تنظیم درایو پرتوصنعت EZ

راهنمای تنظیم درایو پرتوصنعت EZ  تک فاز

سیم‌بندی ترمینال‌های قدرت باید مطابق تصویر فوق انجام گردد.

باید به این نکته توجه شود که در اینورترهای پرتوصنعت، یونیت ترمز تا توان 15kw به‌صورت داخلی موجود است و از 18.5kw به بعد باید یونیت خارجی متناسب با توان خریداری و نصب گردد.

علامت یا نشانه‌های روی ترمینال‌ها بیانگر چیست؟

راهنمای نصب اینورترهای ریسان ورودی 220 ولت و خروجی 380 ولت:

نکته: حتما دقت نمایید که ورودی و خروجی را درست وصل نمایید.
نکته: در زمان وصل ورودی حتما به سیم نول دقت بفرمایید.

شما برای کار با هر اینورتر باید ابتدا بعد از سیم بندی قدرت ، سیم بندی فرمان را انجام دهید سپس به سراغ برنامه دهی بروید برای این کار ما در زیر ابتدا نقشه سیم بندی این مدل را به صورت تصویر قرار داده ایم سپس به شرح برنامه دهی خواهیم پرداخت.

تنظیمات :

برای کار با هر اینورتری نیاز به شناخت کی پد و آشنایی با دکمه های آن می باشد، در زیر یک عدد کی پد مربوط به اینورتر پرتو صنعت را مشاهده می کنید که در ادامه به توضیح کار با آن خواهیم پرداخت.

همه اینورترها برای انجام کارهای مختلف نیاز به برنامه دهی مربوطه را دارند، در زیر به بررسی پارامتر های مهم که در اکثر کاربری‌ها استفاده می شود می‌پردازیم:
نکته: برای تنظیم درایو پرتوصنعت EZ (پارامترها) به صورت زیر عمل می کنیم:

برای مثال می‌خواهیم درایو را از روی ترمینال راه اندازی کنیم. انجام دهی، برای این کار دکمه PGM را می‌زنیم. وارد گروه‌های پارامتری می شوید روی گروه P0 بروید و دکمه DATA فشار دهید تا وارد زیر گروه های این گروه شوید ، با استفاده از دکمه فلش بالا پارامتر مورد نظر یعنی (P0.01 ) را پیدا کنید و دکمه DATA را فشار دهید، وارد این پارامتر شده اید، عدد 1 را انتخاب کنید و دکمه DATA را فشار دهید تا تنظیمات مورد نظر ذخیره گردد .برای خروج نیز دکمه QUICK را دو بار فشار دهید.

1- مد کنترلی (پارامتر p0.00 ) :

0: کنترل برداری بدون سنسور:

این مد بصورت وسیع در جاهائی که نیاز به گشتاور بالا در سرعتهای پائین، دقت بالای سرعت و پاسخ دینامیکی سریع می باشد، در کاربردهائی نظیر ماشین افزار ، ماشینهای تزریق، ماشینهای سانتریفوژ و ماشینهای کشش سیم استفاده می شود.

1: V/F کنترل

این مد برای کاربردهای عمومی و ساده که نیاز به کنترل دقیق سرعت و گشتاور نمی باشد، نظیر پمپ و فن مناسب می باشد.
2: کنترل گشتاور
این مد بصورت کنترل گشتاور بدون سنسور می باشد. که برای سیستمهایی که دقت گشتاور کمی نیاز دارند کاربرد دارد مانند سیستم جمع کن سیم و مفتول
توجه:
پارامترهای پلاک موتور بصورت صحیح وارد شوند. برای مد کنترل برداری جهت عملکرد صحیح درایو باید موتور ابتدا اتوتیون شود تا پارامترهای آن بصورت صحیح شناسایی گردند.

2- استارت و استپ:

3-تنطیم فرکانس:

4- تنظیمات ACC ( زمان صعود):
گروه توضیح تنظیمات پیش فرض
گروه 0-3600S  P0 P0.08   البته بستگی به مدل دارد

ب) DEC پارامتر (P0.09):
گروه توضیح تنظیمات پیش فرض
گروه P0 P0.09 0-3600S بستگی به مدل دارد

5- تنظیمات کارخانه (پارامتر P0.013)

مقالات مرتبط

آخرین مطالب