مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر جفران

جهت تعمیر اینورتر جفران به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

برند جفران ایتالیا با بیش از 50 سال سابقه یکی از شرکت های پیشرو در زمینه اتوماسیون صنعتی و تولید درایو می‌باشد. این شرکت تولید کننده رنج وسیعی از اینورترهای AC و درایوهای DC می‌باشد و کلیه کاربردهای مورد نیاز صنایع مختلف را پوشش می‌دهد.از اینورترهای نامبرده مدل های ADV200 ساخت ایتالیا با 3 سال گارانتی، VDI100 و BDI50 ساخت کارخانه جفران در چین با یکسال گارانتی به مشتریان خود خدمات رسانی می‌کند.

 در ایران اینورترهای جفران با مدل های ADV200،ADV200 LC،BDI50 و.. شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید در صورت لزوم فالت های مهم در زیر آورده شده است:

 

تعمیر اینورتر جفران

برای مثال اضافه جریان اینورتر با خطای overcurrent نشان داده می‌شود. اگر برای دستگاه افت ولتاژ رخ دهد، دستگاه به ما خطای Undervoltage را نشان می‌دهد و درصورت بروز هرگونه مشکلی در خروجی موتور، خطای Phaseloss نشان داده می‌شود.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای Gefran آورده شده است:

اضافه ولتاژ Overvoltage
افت ولتاژ Undervoltage
خطای اتصال به زمین Ground fault
اضافه جریان Overcurrent
اضافه بار Drive overload
قطعی فاز خروجی Phaseloss

اینورتر جفران تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای OVER VOLTAGE می‌زند.

نحوه تعمیر درایو:

پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از خازن‌های لینک DC و همچنین تعدادی از قطعات برد پاور اینورتر می‌باشد که همگی ایرادات برطرف و توسط موتور تست شد و تحویل مشتری گردید. و همچنین در چنین مواردی  حتما قبل از نصب مجدد اینورتر باید از صحت برق ورودی اطمینان حاصل کرد تا اینورتر مجددا به مشکل نخورد.

  • اینورتر جفران ADL300
  • توان 5.5KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای UNDER VOLTAGE می‌زند.

نحوه تعمیر درایو:

پس از بررسی‌های صورت گرفته و تست دیودی اولیه از ورودی و خروجی‌های درایو، مشخص شد که یکی از ورودی‌های درایو و همچنین مقاومت شارژ آن سوخته است و سبب افت ولتاژ شده است. پس از تعویض IGBT و مقاومت شارژ مشکل درایو حل شد و درایو تست و تحویل مشتری گردید.

 

 

مقالات مرتبط

آخرین مطالب