مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر امرن

شرکت امرن حدود هشتاد و پنج سال پیش توسط کازوما تاتسی در ژاپن تاسیس گردید، هم اکنون در 81 کشور جهان در نمایندگی این شرکت مشغول به کار هستند. زادگاه تاسیس این شرکت در شهر اساکا ژاپن است و از آن‌جا بود که فعالیت خود را آغاز کرد و امروزه جزو شرکت‌های برتر در زمینه اتوماسیون صنعتی در دنیا می‌باشد. این شرکت تولید کننده تمامی تجهیزات اتوماسیون صنعتی (اینورتر امرن) است، همچنین این کمپانی در زمینه رباتیک، پزشکی و تجهیزات الکترونیکی است.

سیستم‌های اتوماسیون امرن Omron:

منظور از سیستم های اتوماسیون همان هسته ی اصلی خودکار سازی می‌باشد یعنی قطعاتی مثل پی ال سی PLC ،HMI، کامپیوتر های صنعتی و … پی ال سی های امرن یکی از معروف ترین و کارآمد ترین محصولات این شرکت هستند.

از نکات بارز PLC های امرن می توان به پشتیبانی از تعداد قابل قبول محور ها، حافظه برنامه و اطلاعات بالا، پشتیبانی از تمامی بستر های ارتباطی مانند اترنت و … و پشتیبانی از زبان‌های برنامه نویسی روز دنیا اشاره کرد.

اینورترهای امرن در ایران با مدل‌های 3G3EV ،3G3MV ،3G3JV و… شناخته شده است. در هنگام خرابی این اینورتر امرن ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید. در صورت لزوم فالت‌های مهم در زیر آورده شده است.

تعمیر اینورتر امرن

در زیر به برخی از ارورها و فالت‌های مهم مربوط به اینورتر امرن به طور کلی اشاره می‌نماییم:

OC………..  خطای over current

OV……….. خطای Main circuit over voltage

UV1…….. خطای OVER Voltage

UV2…..خطای CONTROL POWER SUPPLY

OH…….خطای Over Heated

OL1…….خطای MOTOR Over loaded

F01….. خطای مربوط به CPU

اینورتر امرن تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • اینورتر   OMRON 3G3EV
  • توان 22KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای OVER VOLTAGE  می‌دهد.

نحوه تعمیر درایو:

پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از تغذیه سوئیچینگ می‌باشد که همگی ایرادات برطرف گردید و درایو تست شد و تحویل مشتری گردید. همچنین در چنین مواردی، حتما قبل از نصب مجدد اینورتر امرن باید از صحت برق ورودی اطمینان حاصل کرد تا اینورتر مجددا به مشکل نخورد.

مقالات مرتبط

آخرین مطالب