مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر انکام

جهت تعمیر اینورتر انکام به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

شرکت انکام:

ENCOM در سال 2005 در آتن توسط مهندسین مجرب و با اشتیاق به کمال تأسیس شد. ENCOM که به عنوان یک شرکت مهندسی و مشاوره چند رشته ای تشکیل شده و با بهره گیری از حداکثر بهره وری و کاهش هزینه‌ها، طراحی و خدمات با کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد. مهندسی ENCOM قادر است پروژه‌های بزرگ و کوچک را با راندمان بالا انجام دهد و با داشتن 15 سال تخصص در زمینه Greenfield و Brownfield، پروژه‌هایی با کیفیت و مقرون به صرفه را در همه ابعاد و پیچیدگی‌ها ارائه می‌دهد و مشتریان خود را وادار‌می‌کند به تجربه طراحی مهندسی و آموخته‌های خود تکیه کنند.

Encom Electric یک شرکت با تکنولوژی بالا در سطح ملی و دارای حقوق مالکیت مستقل است و با تمرکز بر تحقیقات و توسعه محصول، تولید و فروش در زمینه اتوماسیون صنعتی تلاش می‌کند یک رهبر در این زمینه باشد. ENC می‌تواند برای تحقق انواع برنامه‌ها، محصولات و راه حل های حرفه‌ای برای صنعتگران ارائه دهد.
محصولات کمپانی شامل اینورترهای فرکانسی، سرو درایو، PLC&HMI، سیستم‌های انرژی نو و.. است.
کمپانی شنزن انکام الکتریک، یکی از برترین تولید کننده‌های اینورترهای فرکانسی در سطح کشور چین می‌باشد. هدف انکام الکتریک تولید اینورترهای بهین قیمت با حداکثر کارایی و کاربری آسان جهت استفاده در تمامی صنایع کوچک و متوسط بوده است. درحال حاضر برند انکام با تولید اینورترهای فرکانسی با بهترین قیمت و کیفیت در بازار کالاهای اتوماسیون صنعتی ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

تعمیر اینورتر انکام

مدل‌های اینورتر انکام:

اینورترهای انکام در ایران با مدل های EN600 و EN500 و EDS800 و.. شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید.

اینورترهای سری EDS800 اینورتر‌هایی عمومی مناسب برای تمام کاربردهای صنعتی سبک و نیمه سنگین می‌باشد که از توان 0.75 تا 1.5 کیلووات می‌باشند، که از جمله مزیت این اینورترها ارزان بودن، کم حجم بودن و در ضمن دارا بودن بسیاری از پارامترهای کاربردی می‌باشد. مد V/F و وکتور کنترل را ساپورت می‌کنند و دارای گشتاور قابل قبولی می‌باشند.

اینورترهای انکام سری EN600 و EN500 دارای مد کنترلی V/F و وکتورکنترل (بدون سنسور و با سنسور) می‌باشند. قابلیت کنترل سرعت، گشتاور و موقعیت را دارند. متناسب برای تمامی کاربردهای سنگین و نیمه سنگین صنعتی تا توان 630 کیلووات می‌باشند.

 

 

تعمیر انکام

در زیر به برخی از ارورها و فالت‌های مهم مربوط به این درایو به طور کلی اشاره می نماییم:

  • برای مثال اگر افت ولتاژ پیش بیاید خطای E-19 نمایش داده می‌شود.
  • اگر اضافه جریان هنگام افزایش سرعت، کاهش سرعتیا سرعت ثابت پیش بیاید، خطای E-01-02-03 نمایش داده می‌شود.
  • اضافه جریان 02-03-E-01
  • اضافه ولتاژ 05-06-E-04
  • اضافه بار E-08
  • خطای تشخیص جریان E-15
  • افت ولتاژ E-19
  • افت ولتاژ P.OFF

تعمیر اینورتر

اینورتر انکام تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • اینورتر انکام مدل EN600
  • توان 55KW

عیوب اعلامی تعمیر اینورتر انکام:

اینورتر خطای E-14 (حفاظت IGBT) می‌زند.

نحوه تعمیر اینورتر انکام:

  • پس از بررسی‌های صورت گرفته، متخصصین تعمیرات متوجه شدند که ایراد از برد فرمان می‌باشد.
  • همگی ایرادات برطرف و توسط موتور تست شد و تحویل مشتری گردید.

 

مقالات مرتبط

آخرین مطالب