مقالات دیگر

راهنمای مطالعه

تعمیر اینورتر چینت

جهت تعمیر اینورتر چینت به بررسی فالت‌های مهم این درایو می‌پردازیم و همچنین نمونه‌های اینورترهای تعمیر شده در الکتریکالا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

شرکت CHINT Electric:

شرکت CHINT Electric دارای چندین کارخانه در شهرهای شانگهای، ونجو و هانجو و حدود 30000 نفر کارمند و متخصص می‌باشد و در حال حاضر در بیش از 110 کشور جهان نمایندگی و یا دفتر فروش دارد. سال ۲۰۰۶، بر پایه پیشرفت‌های منابع انرژی فتوولتائیک، گرایش جهانی به سمت توسعه منابع انرژی پاک و حفظ محیط زیست، چانت به عنوان بزرگترین سرمایه گذار در زمینه گسترش تجهیزات تولید انرژی پاک در کشور چین پا به عرصه ی جهانی گذاشت.

مجموع اقلام ساخته شده در این کمپانی به حدود 6000 نوع می‌رسد که 3000 قلم در بخش فشار ضعیف شامل انواع کلید هوایی از 200 تا 6300 آمپر، انواع کلیدهای اتوماتیک فیکس و قابل تنظیم از 10 تا 1250 آمپر، انواع کنتاکتور و رله از 4 تا 660 آمپر، انواع فیوز، کلید فیوز، کلید مینیاتوری، شاستی استارت واستپ، کنترل دور موتور و راه انداز نرم و… می‌باشد. در بخش فشار متوسط تمامی تجهیزات شبکه و پست‌های زمینی و هوایی مانند مقره پلیمری، برقگیر، کات اوت، دژنکتورهای گازی، دژنکتورهای خلاء وترانس ولتاژ و جریان تا 33 کیلوولت جزء محصولات این کمپانی می‌باشد. همچنین انواع تجهیزات فشار قوی شامل ترانسفورماتور، برقگیر، بریکر و تجهیزات پست تا 500 کیلوولت نیز در کارخانجات CHINT Electric تولید می‌گردند.

محصولات اینورتر چینت:

علاوه بر محصولات فوق، این کمپانی در تولید انواع لوازم اندازه گیری همچون کنتورهای الکترونیکی، آمپرمتر و ولت متر و تجهیزات الکتریکی ساختمان نظیر کلید و پریز،اتوماسیون صنعتی تولید انواع اینورترهای فرکانسی برای کنترل دور موتور فعالیت می‌نماید.

در ایران اینورترهای چینت با مدل‌های NVF2Gو NVF300M و.. شناخته شده است در هنگام خرابی این اینورتر ها ابتدا علل خرابی را مورد بررسی قرار دهید.

جدول زیر به طور مختصر برخی از خطاها و ارور های دستگاه را شرح داده است برای مثال اضافه بار اینورتر با خطای OL1 رخ می‌دهد. همچنین هرگونه مشکل و قطعی در فاز ورودی ارور PL نشان داده می‌شود. اگر مشکلی در فاز خروجی رخ دهد و دستگاه دچار اختلال و قطعی در خروجی شود، خطای SPO رخ می‌دهد.

در زیر برخی از خطاهای مربوط به درایوهای چینت آورده شده است:

اضافه جریان OC1و OC2و OC3

اضافه بار OL1

اضافه ولتاژ OV1و OV2و OV3

خطای OUT1 IGBT

افت ولتاژ لینک UV DC

خطای تشخیص جریان ITE

قطعی فاز ورودی PL

قطعی فاز خروجی SPO

اینورتر چینت تعمیر شده در کارگاه تعمیرات الکتریکالا:

  • اینورتر چینت مدل NVF2G
  • توان 11KW

عیوب اعلامی:

اینورتر خطای P-OFF می‌زند.

نحوه تعمیر درایو :

  • این خطا در مواقعی اتفاق می‌افتد که افت ولتاژ در لینک DC اینورتر وجود داشته باشد.
  •  پس از بررسی توسط کارشناسان الکتریکالا ایراد در بخش تغذیه سوئیچینگ تشخیص داده شد.
  •  رفع ایراد گردید و تست شد و تحویل مشتری داده شد.
مقالات مرتبط

آخرین مطالب